13/06/2011

Penjelasan

2#
okay,di sini aku akan memberi gambaran bgaimana seseorang itu sbenarnya membawa idealogi nya tersendiri,brmkna di sini seperti apa yang aku katakan iaitu POLITIKAL STATEMENT individu.dalam dunia ni kita tertakluk kepada apa yang di panggil kebebasan hak asasi mnusia.ini trmasuk lah kbebasan mngamalkan ajaran agama dan lain2.ttapi dalam konteks tulisan aku ini,aku ingin mengecilkan skala hak asasi itu kepada perlakuan,gaya,aliran pemikiran individu.jadi apa yang aku ingin smpai kan,tidak mengapa jika anda seorang mat punk yang rmbut trpacak dan brwarna merah atau anda seorang skin head yg sentiasa mmakai boot dan brseluar kecil kerana itu adalah identiti diri
anda.mengapa perlu kita di sekililing seakan2 tidak boleh mnerima.kenapa kita tidak mencela prempuan yg seksi?kerana itu adalah hak dan dia sbenarnya seksi untuk mmbawa idealogi nya sendiri untuk masyarakat lihat dan memahami mngapa mereka begitu.jadi apa yang perlu skrg,kita sesama mnusia sama shaja dan setiap kita ini mmpunyai pndangan dan aliran pemikiran yang berbeza.usah kita teriak kerana hnya mereka tidak seperti kita.klau anda cool,anda mungkin akan mnerima semua kelompok mnusia.tetapi di MALAYSIA aku agak hairan dan pelik kenapa pemakaiaan ini menjadi satu benda yang agak dititik berat kan.contoh,jika anda seorang pnuntut di IPTA/IPTS anda tahukan etika pemakaiaan di dalam kampus.sangat skema dan tidak lnsung mmbntu dlm kuliah.kerana apa bagi saya yang pnting di sini adalah otak pelajar itu bukan baju atau seluar yg prlu di titik beratkan.kenapa tidak pergi ke kelas hnya brseluar pndek dan selipar jepun?smestinya anda sdang mnggunakan internet ketika anda sedang mmbaca tulisan loser saya ini,secara faktanya pengasas2 medium internet sperti facebook,twitter dan blogspot ini tinggal di amerika.mereka mngawal mnusia di internet dgn hnya dduk di rumah dan mnusia berjuta2 mnggunakan aplikasi mereka dan mereka hnya dduk di rumah berbogel dan mghisap ganja.mereka semua cool.bhahahah.tetapi itulah realitinya.
RICHARD BRONSON pengasas virgin group yang menjadi syarikat penerbangan terkemuka dunia.dia cool kerana seorang yang simple tapi genius dalam berniaga.
BILL GATES anda juga cool,seorang yang terkaya di dunia tetapi tetap dgn gaya yang bersahaja


untuk anda mengetahui sebenarnya maksud tulisan saya ini lihat video ini untuk lebih memahami.

2 comments:

  1. biar kita selekeh,asal otak kita tidak selekeh.tidak semestinya manusia yang tidak selekeh itu otaknya sangat kemas:)

    nice!

    ReplyDelete
  2. yes,anda memahami mksud tulisan saya.tq 4 your reading.

    ReplyDelete